Het reisplan

zeiltocht9jul16-a

Afhankelijk van de wind en het weer zeilen we op de Amer of varen we het prachtige natuurgebied De Biesbosch in, waar we op een mooi plekje aanmeren of voor anker gaan. Met de bijboot een kreek verkennen, lunchen op een eiland, zwemmen, hengeltje uitgooien of luieren? Het kan allemaal.

De Biesbosch is ontstaan in 1421, toen de Sint Elizabethsvloed het stroomgebied van de riviertjes de Dubbel, de Werken en de toenmalige Maas in één klap onder water zette en van het deels omdijkte en ingepolderde land weer een getijdengebied maakte. Sinds de Deltawerken in de 20e eeuw is het gebied vrij van zoutwater en getijden, er zijn zoetwater spaarbekkens gemaakt en het is een prachtig beschutte wirwar van kreken en zoetwatermoeras.

Een groot deel van dit gebied is bevaarbaar voor de WuWei, maar een nog groter gebied niet! We stappen in de rubberboot en kunnen de onbevaarbare gebieden verkennen.

Je hoeft je nergens druk om te maken...

Nergens laat je zo makkelijk alles achter je als op het water. En wie geniet er niet van een lekkere lunch in de buitenlucht en een drankje in de kuip bij aankomst in de haven? Voor je het weet heb je nieuwe energie opgedaan en ben je een dag geen patiënt geweest.

Voorbereiding

lunch

Na de aanmelding via een van de partner-organisaties of rechtstreeks via de website wordt contact met je opgenomen. Gezamenlijk plannen we de vaardag, afhankelijk van beschikbaarheid. Normaliter is de duur van de vaardag 6-7 uur. Het tijdstip dat je aan boord komt en weer van boord gaat wordt in overleg bepaald en is mede afhankelijk van waar je vandaan komt en je reistijd. Een intake lijst wordt toegestuurd om te zorgen dat we op de hoogte zijn van je wensen, van je eventuele beperkingen en dieet.

Een paar dagen voor vertrek wordt het weerbericht voor de afgesproken dag bekeken en wordt een kledingadvies gegeven. Je krijgt nog een keer de details voor de dag op de mail of we spreken deze telefonisch door.