Over de schipper

Schipper1De schipper van zeiljacht "WuWei" is Michiel Soeters. Met zijn roots in de zeevaart en met een levenslange liefde voor water en varen, ontvangt hij je gastvrij aan boord van de WuWei.

In het dagelijks leven is Michiel roerganger bij een grond-, weg- en waterbouw bedrijf, waar hij verantwoordelijk is voor algemeen management en commerciele zaken. Hij is daarnaast bestuurder bij Bouwend Nederland en hij is een echte netwerker.

Van jongs af aan is hij op het water te vinden geweest. Opgegroeid in Uitgeest aan het Alkmaardermeer leerde hij al jong zeilen en surfen. Hij had al vroeg zijn zinnen gezet op een studie aan de Zeevaartschool, hetgeen hij na zijn VWO opleiding ook gedaan heeft. Hij volgde de opleiding Stuurman Grote Handelsvaart aan HZS 'Noorderhaaks' in Den Helder. Zo raakte hij voor het leven verbonden met het water en is hij aan boord van zeil- en motorschepen altijd 'thuis' geweest.

Hij wil zijn passies voor zeilen en voor mensen combineren. Enerzijds door het oprichten van en varen met Stichting WuWei, anderzijds door voor zijn sponsoren netwerkdagen te organiseren en ondernemers bij elkaar te brengen en nieuwe verbanden te leggen.